روان

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

افراد دارای BFRB، "تحریکات" مختلفی را برای انجام این رفتارها گزارش می‌کنند. به عنوان مثال بسیاری از افراد هنگام اضطراب مو یا پوست خود را می‌کَنند یا می‌کشند و اغلب معتقدند که انجام این کار باعث تسکین موقتی می‌شود. اما برخی دیگر گزارش می‌دهند که بدون اینکه متوجه شوند به کَندن، کشیدن یا خراشیدن مشغول می‌شوند. یا اینکه در یک فعالیت دیگر مانند خواندن یا تماشای تلویزیون مجذوب شده اند.

چرا نمی‌توانم جلوی کشیدن موهای خود را بگیرم؟

طبق تعریف،BFRB ‌ها رفتارهای مکرر هستند که با وجود تلاش‌های مکرر برای متوقف کردن، همچنان ادامه دارند. افراد دارای BFRB معمولاً احساس می‌کنند که عادت‌های چیدن یا کشیدن آنها از کنترل آنها خارج است. درمان و خود دلسوزى به افراد کمک می کند تا تعداد تکرار این رفتارها کاهش یافته یا آنها را به طور کامل متوقف کنیم.

نحوه مدیریت و درمان BFRB

 

 

رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن

 

توصیه‌های درمانی برای BFRB شامل درمان شناختی رفتاری، دارو و مکمل‌های مختلف است که مهمترین آنها N-استیل سیستئین (N-acetylcysteine)، از خانواده اسید آمینه است. در حالی که برای برخی، این گزینه‌ها بسیار مؤثر هستند، اما در کل، طبق آمار آنها در دراز مدت دارای موفقیت کمتر از 20 درصد هستند.

اما یک ابتکار پزشکی دقیق که اخیراً توسط بنیاد TLC برای رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن آغاز شده است، در تلاش برای فهم عصبی شناسی BFRB‌ها و یافتن روشهای درمانی مؤثر است.

بهترین درمان برای رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن چیست؟

نشان داده شده است که رفتار درمانی شناختی به افراد دارای BFRB کمک می‌کند تا محرک‌هایی را که باعث کَندن یا کشیدن می‌شوند را شناسایی کنند. یک شکل خاص از درمان رفتار معروف به آموزش معکوس عادت نیز ممکن است برای شناخت الگوهای رفتاری و مدیریت احساسات منفی مرتبط با BFRB بسیار مؤثر باشد.

آیا دارو به درمان این بیماری کمک می‌کند؟

 

  • ۹۹/۰۱/۳۱
  • ar zz

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی