روان

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

آسپرگر

زندگی برای کسانی که مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا هستند چگونه است؟

بزرگسالان در طیف اوتیسم تجربیات چشمگیری دارند. با این وجود، افرادی که عملکرد بالاتری دارند، به ویژه در حوزه روابط، آموزش و به طور بالقوه در نیروی کار با برخی از چالش‌های مشترک روبرو هستند.

افراد مبتلا به آسپرگر می‌توانند برای برقراری ارتباط چشمی‌، حفظ مکالمه و جذب انرژی اجتماعی با خود کشمکش داشته باشند که این امر می‌تواند مانع شکل گیری دوستی و روابط عاشقانه شود. آنها همچنین ممکن است هدایت و ناوبری در محیط فیزیکی را دشوار کنند، زیرا برخی از افراد مبتلا به اوتیسم دارای چالش‌های ادغام حسی هستند که باعث می‌شود آنها نسبت به چراغ‌های روشن، صداهای بلند و بافت‌های خاص حساس باشند.

چنین مشکلاتی می‌تواند در مسیر تحصیلی و شغلی بزرگسالان در طیف اوتیسم تأثیر بگذارد، اگرچه روش‌های بسیاری برای کار در مورد این مسائل وجود دارد. به عنوان مثال، یک دانشجوی مبتلا به اوتیسم ممکن است دانشگاهی را که دارای برنامه درسی برای افراد مبتلا به اوتیسم هستند را انتخاب کند یا به دنبال جوامعی باشد که با علایق خاص او مطابقت داشته باشد. برخی از سازمان‌ها از افراد مبتلا به اوتیسم برای تأمین شغل پشتیبانی می‌کنند و برخی از شرکت‌ها افراد را به دلیل داشتن اوتیسم به دلیل مهارت و دیدگاه بی نظیر خود استخدام می‌کنند.

 

آسپرگر 

  • ۹۹/۰۱/۲۷
  • ar zz

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی