روان

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

طرحواره درمانی

طرح واره درمانی، رویکردی یکپارچه نگر است که ابعاد شناختی، هیجانی، رفتاری و بین فردی را در بر میگیرد. و در حال حاضر با رویکردهای مبتنی بر توجه آگاهی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در حال ادغام است.

آیا جملات زیر در مورد شما صدق میکنند؟ کدام جملات در مورد شما صدق می کند؟

حوزه بریدگی و طرد

درگیر عشقهای یکطرفه می شوم. در روابط عاطفی ام شکست می خورم. دلبسته ی کسی می شوم که مرا دوست ندارد و کسی را که دوستم دارد برایم جذاب نیست. در روابط عاطفی ام هیجانهای شدیدی را تجربه میکنم چه مثبت و چه منفی. جذب افراد بی عاطفه و سردمهر می شوم. طرف مقابلم ثبات هیجانی و رفتاری ندارد، گاهی خوب است و گاهی بد. احساس می کنم هیچ حمایت و پشتیبانی در زندگی ندارم. احساس پوچی و بی معنایی می کنم. احساس می کنم هیچ کس دوستم ندارد. نسبت به انتقاد و طرد حساس هستم. به دیگران نمی توانم اعتماد کنم.

حوزه خودگردانی و عملکرد مختل

آدم وابسته ای هستم. نمی توانم به تنهایی از پس کارهای زندگی روزمره بر بیایم. به قضاوت های خودم اعتماد ندارم و منتظر تایید دیگران هستم. مدام این فکر را دارم که اتفاق بدی در پیش است. اغلب نگرانم دچار بیماری لاعلاجی شوم. با والدینم عمیقا ارتباط درونی دارم، گویی که هم من و هم آنها می توانیم ذهن یکدیگر را بخوانیم و جدا از هم نیستیم. در هر کاری وارد می شوم، شکست می خورم. نشدن های زندگیم زیاد است. احساس شکست و ناکامی و کمبود عزت نفس می کنم.

حوزه محدودیت های مختل

من با دیگران فرق دارم و یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستم. نمی توانم هیجانهایم را کنترل کنم و سریعا واکنش نشان می دهم. برنامه ریزی برای اهداف و مقید بودن به نظم برایم سخت است.

  • ۹۷/۱۲/۲۳
  • ar zz

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی